22912130 - 32 | 22264933 | 09194101401 javaheri@fakhraria.com

طلا سازی و تاریچه ی آن در ایران چیست؟

ایرانیان باستان از همان زمان قدیم برای دستیابی به ثروت شروع به کار روی فلزات کردند. فلزات قیمتی که به دست هنرمندان و طلا سازان ساخته می شد، جنبه ی زینتی داشت و گذشتگان از آن برای نشان دادن شان و جایگاه اجتماعی شان استفاده می کردند. از همان دوره بود که طلا سازی یک حرفه ی با ارزش و در جایگاه بالایی در نظر گرفته می شد.

تپه ی حصار دامغان جزو اولین معادن برای استخراج فلزات زرگری بود و از آن طلا و سنگ های قیمتی جهت کاربرد زینتی استفاده می شد.از گذشته اسناد موجود حاکی بر این است که ایرانیان به طلا و زیورآلات علاقه ی زیادی داشتند و دنبال رو مد طلا سازی و جواهر سازی در نقاط مختلف جهان بودند. طلا و نقره پرکاربد ترین آلیاژ ها در ساخت زیورآلات هستند.

هیچ فلزی تا اکنون نتوانسته مانند طلا مورد استقبال مدم به خصوص بانوان قرار بگیرد. این فلز زیبا با ویژگی چکش خواری بسیار درخشان و کمیاب است و با توجه به ویژگی هایی که دارد می توان به راحتی به آن شکل داد و وسایل زینتی بسیار زیبایی را با آن ساخت.

طلای مورد استفاده در طلا سازی طلای 24، 18، 14، 12 و 10 عیار است و هر چه عیار طلا بالاتر باشد، با ارزش تر است.

پر کاربرد ترین فلزات جهت استفاده های زینتی پس از طلا می توان به : نقره، پلاتین، استیل ، مس، تیتانیوم و پلادیوم اشاره نمود.

ابزار آلات مورد استفاده در طلا سازی

انواع انبر ها، چکش، ترازو،کولیس و سمباده و … هستند.

مشاغل مرطبط با طلا و طلا سازی

تدریس رشته های مختلف از جمله :

فروشندگی طلا، طراحی طلا به صورت دستی، طراحی طلا به صورت سه بعدی همراه نرم افزار های مرتبط، طلا سازی، مخراج کاری

فروشندگی در گالری های طلا

راه اندازی کارگاه طلا

راه اندازی شعب فروش طلا

کار در کارگاه ها و کارخانه جات

طراحی طلا

مشاور خرید و فروش طلا

ایده پردازی

محقق طلا

رشته ی طلا سازی در گروه هنر و معماری شورای عالی برنامه ریزی آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در سال 1395 ثبت گردید. به علت اهمیت طلا در دنیای امروز و گرایش صنایع مختلف به این سو و تجربه ی ایران در این حوزه باید اهمیت قابل توجهی به آن بشود و برای گسترش تولیدات و پیشرفت در طراحی ها و افزایش کیفیت ساخت باید اساتید مجرب  متخصص جهت آموزش به هنرجویان علاقه مند به این رشته در نظر گرفت.

آموزشگاه فخر آریا توسط یدالله جواهری که بیش از 50 سال سابقه در این رشته را دارند تاسیس شده است. خانوده ی جواهری سابقه ی دیرینه ی 200 ساله ای در زمینه ی طلا و جواهر و رشته های مربوط به آن را دارند. و اکنون هنر جویان و هنر دوستان علاقه مند به این رشته می توانند به صورت تخصصی در دوره های طلا و جواهر سازی فخر آریا شرکت کرده و از تجارب استاد جواهری و دیگر متخصصان استفاده نمایند.

اصل های مهمی که در طلا و جواهر سازی باید رعایت کرد چیست؟

تسلط بر امور و تکنیک طلا سازی

به روز بودن و کسب اطلاعات کافی

توانایی برند سازی مخصوصا برند سازی طبق هویت ایران

شناسایی بازار عرضه و تقاضا و توانایی تحلیل آن

کسب تجربه برای رسیدن به تخصص

توانایی فروش محصول به اندازه ی ارزش آن و حفظ ارزش محصول

استفاده ی اثر گذار از نماد ها و هر آنچه بیان گر فرهنگ و رسوم ایرانی باشد.

برای رود به بازار طلا سازی و جواهر سازی اولین گام آموزش است جهت آموزش توسط بهترین متخصصان ایران و استفاده از تجربه های آنها با آموزشگاه فخرآریا در تماس باشید و جهت کسب اطلاعات بیشتر کلیک کنید.