22912130 - 32 | 22264933 | 09194101401 javaheri@fakhraria.com

جواهر سازی و درآمد آن در بازار کار ایران

اصولا زمانی که در رابطه با جواهر صحبت میکنیم نا خودآگاه اسم طلا نیز در کنار آن می آید اما طلا سازی و جواهر سازی دو مقوله کاملا جدا از هم هستند، درسته که اغلب با هم استفاده می شوند و اگر با هم نباشند طلا به تنهایی استفاده می شود اما ساخت زیورالات همراه با جواهر با ساخت زیورالات به جنس طلا بدون استفاده از جواهر متفاوت است.

تفاوت طلا و جواهر چیست؟

طلا به زیورآلاتی گفته می شود که تنها با این فلز گرانبها و آلیاژ های آن ساخته می شود. اما زمانی که ما از جواهر استفاده کنیم یعنی روی زیورآلات خود که می تواند از جنس طلا باشد از سنگ های قیمتی نیز استفاده کردیم. جواهرات شامل هر سنگ قیمتی و زینتی ای می تواند بشود و گران ترین جواهر نیز الماس است.

درآمد جواهر سازی

جدا از بحث اینکه ساخت جواهر یک شغل لوکس است اما درآمد شما بسته به میزان خلاقیت و تعداد تولید و فروشتان در بازار متغیر است و بیشترین درصد کسب درآمد به خود شخص مربوط می شود و باقی آن به روند بازار برمیگردد.

یکی از روش های موفق شدن و بهبود کسب درآمد رعایت خلاقیت است به این معنی که شما باید ایده های اصلی را خودتان بدهید و از روی کاری کپی نکنید و نوآوری در خلق اثر داشته باشید و مهم تر از آن کیفیت بالای محصول می باشد چرا که نصب و تعبیه جواهرات روی زیورآلات کاری مهم است و نیاز به تخصص دارد که این جواهرات دچار شکستگی نشوند و یا نیافتند که این به تخصص شما جواهر سازان بر میگردد و تاثیر مستقیمی بر جلب رضایت مشتری و خرید دوباره ی او دارد.

ابزار جواهر سازی

ساخت جواهر ابتدا یک شغل مردانه محسوب می شد اما امروزه بیشتر زنان در این حرفه مشغول به کار هستند. ابزار آن نیز کم حجم و کوچک است و در هر جایی حتی در اتاق یک خانه می توان مشغول به کار شد. اگر دوست دارید در رابطه با نحوه ی برگزاری کلاس ها جواهر و طلا سازی بیشتر بدانید به لینک کلاس های طلاسازی و جواهر و طلا سازی آموزشگاه فخر آریا سر بزنید.

اولین قدم برای شروع جواهر سازی چیست؟

اولین قدم شرکت در کلاس های آموزش طراحی جواهر و جواهر سازی به صورت عملی زیر نظر اساتید متخصص است که بتوانند به درست ترین شکل شما را راهی بازار کار طلا و جواهر کنند. آموزشگاه جواهر و طلا سازی فخر آریا بهترین گزینه برای هنرجویان علاقه مند به ساخت جواهر است چرا که با تجربه ترین اساتید در اینجا جهت آموزش شما عزیزان جمع شده اند و در پایان دوره شما یک مدرک معتبر خواهید داشت که با آن می توانید کارتان را آغاز کنید.

وظایف یک جواهر و طلا ساز موفق

توانایی تشخیص ابزار و مواد اولیه مناسب و تهیه ی آن به میزان مورد نظر

توانایی بررسی کیفیت مواد اولیه

توانایی ساخت زیورآلات بدون ایرادات اتصالی با تضمین استحکام

توانایی ساخت زیورآلات طبق مد روز و به روز بودن و توانستن جذب مشتری توسط شناسایی سلایق او

توانایی زمان بندی درست برای ساخت کار و به پایان رساندن آن در زمان مقرر(داشتن مدیریت زمان)

توانایی به کارگیری مهارت های آموزش دیده در جواهر و طلا سازی

در صورتی که یک جواهر ساز تمام این موارد را رعایت کند می تواند یک متخصص در حوزه ی خود بشود و درآمد قابل توجهی داشته باشد. البته لازم به ذکر است مهارت های جذب مشتری و ارتباط با مشتری نیز بسیار مهم است که می تواند جزو تخصص های وی نباشد و فرد دیگری انجام دهد. اما ما در آموزشگاه جواهر و طلا سازی فخر آریا افتخار برگزاری کلاس های فروش طلا و جواهر هم داریم چرا که معتقدیم یک جواهر ساز حرفه ای باید علم فروش هنر و اثر خود را نیز به اندازه ی ارزشش داشته باشد.