22912130 - 32 | 22264933 | 09194101401 javaheri@fakhraria.com

النگو در طلاسازی و تاثیری آن در صنعت طلا

النگو در طلاسازی ایران عموما ما را به چند دهه قبل می برد که در ایران بسیاری از زن ها از النگو های باریک باریک زینتی به صورت چند عددی با هم استفاده می کردند و در آن زمان بسیار محبوب بود و حتی به عنوان فخرفروشی نیز استفاده می شد. اما النگو ها تاریخچه ی طول و درازی دارند که از سال های خیلی قبل در تمدن های مختلف به صورت های گوناگونی نه تنها در طلاسازی، استفاده می شد.

در ایران با گذشت زمان دیگر النگو ها معنای قدیم را نداشت و تنها زنان سن بالا از انها استفاده میکردند و دیگر باب میل سلیقه ی سنین پایین تر نبود، زیرا با گذر زمان روند مد و سلیقه ی مردم نیز تغییر می کند و ما امروزه می توان گفت خیلی از وسایلمان در طول زمان تغییر می کنند و این بسته به تغییر سلیقه ی ما است. اما النگو در طلاسازی داستانش به اینجا ختم نمی شود و نمی توان گفت دیگر استفاده از النگو در طلاسازی منقضی شده است. بلکه طلاسازان با کانسپت اصلی یعنی زیورآلاتی مانند النگو شکل و شمایل آن را طبق سلیقه ی افراد و هنر روز تغییر دادند و معنای جدید از النگو در طلاسازی ساختند.

تغییر شکل النگو ها در صنعت طلاسازی

طراحان طلا و طلاساز ها متکی بر سلیقه ی انسان ها و نیاز روز انها روی النگو های گذشته تغییراتی ایجاد کردند و این تغییرات باعث جان بخشی دوباره به النگو در طلاسازی شد و بازار النگو در صنعت طلا دوباره رونق گرفت. در دنیای امروزی سلیقه ی مردم طراحی به سبک مدرنیسیم است . یعنی طراحان با کمک از اصول و ضوابط مدرنیستی اگر طراحی کنند، قطعا در بیشتر مواقع هنرشان مورد استقبال قرار می گیرد. در دنیای مدرن یک اصل مهم در طراحی وجود دارد به اسم سادگی. استفاده از خطوط ساده و مینیمال در طراحی النگو در طلاسازی باعث مدرن شدن آن شده و مورد استقبال مردم قرار میگیرد. النگو های مدرن تنها به معنای باریک بودن نیست بلکه به معنای طراحی ساده به دور از تجمل و اشکال مختلف است.

النگو ها می توانند از متریال های مختلفی ساخته شوند و نمی توانگفت تنها از متریال طلا برای آن ها استفاده می شود اما ما در این مقاله به النگو در طلاسازی می پردازیم. النگو های ساخته شده در طلاسازی در ایران عموما با استفاده از طلای 18 عیار هست زیرا 24 عیار شکل پذیری بالایی دارد و النگو شکل اولیه خود را می تواند به راحتی از دست بدهد و یا تغییر کند.

انواع النگو در طلاسازی

النگو ها انواع مختلفی دارند که نمی توان انها را نام گذاری کرد بلکه می توان از روی ویژگی های انها نوع آن را مشخص کرد.

برخی از النگو ها به صورت باریک استفاده می شوند یعنی یک حلقه ی باریک طلا هستند که می توانند اشکال متفاوتی داشته باشند . برخی از النگو ها کمی ضخامت و پهنای بیشتری دارند که می توانند متفاوت تر باشند و اشکال مختلفی داشته باشند. عموما النگو های پهن تنوع بیشتری دارند و به صورت تکی استفاده می شوند. وزن بیشتری دارند، همچنین به علت وزن زیاد ضخامت بیشتری دارند و در نتیجه مقاوت بیشتری نیز دارند.

یک نوع النگو وجود دارد که به صورت رینگ کامل نیست و بخشی از دایره ی النگو خالی است. این النگو ها قابلیت تغییر سایز دارند و مدل های متنوعی نیز دارند.

برای تمامی النگو هایی که در بالا صحبت کردیم می توان از سنگ استفاده کرد. استفاده از سنگ های قیمتی و جواهرات بر روی النگو ها به آنها زیبایی بیشتری می بخشد می توان آنها را گرانبها تر کند و تنوع بیشتری به این زیورآلات بدهد. النگو در طلاسازی تنها به طلا بسنده نکرده و راهی بر جواهرسازی نیز دارد.

برای آشنایی با انواع زیورآلات و ساخت انها و کاربرد هر یک در طلا و جواهرسازی می توانید از دوره های اموزشی فخراریا استفاده کنید. دوره های اموزشی طلا و جواهرسازی فخراریا همه چیز درباره ی طلا و جواهر را به شما اموزش می دهد. جهت کسب اطلاعات بیشتر کلیک کنید.