22912130 - 32 | 22264933 | 09194101401 javaheri@fakhraria.com

چگونه وارد بازار کار جواهر سازی شویم؟

 

جواهر سازی شغلی دیرینه است که قدمت زیادی دارد. بازار کار جواهر سازی امروزه رونق زیادی پیدا کرده به طوری که متخصصین این حرفه یکی از پر درآمد ترین شغل های جهان را دارند. این کسب و کار بازار رقابتی بزرگی دارد و هر شرکت و مجموعه ای در این حوزه که به تازگی تاسیس شود سعی در جذب مدیر فروش و تیم حرفه ای برای بازار یابی دارد.

اولین گام برای ورود به بازارکار جواهر سازی یادگیری اصول و قواعد جواهر سازی زیر نظر اساتید مجرب است. کسانی که بتوانند فنون آن را حرفه ای به شما بیاموزند. در آموزشگاه فخرآریا این دوره ها به صورت حرفه ای در مدت 4 ماه انجام می شود و با آموزش و شرکت در این دوره ها میتوانید به عنوان یک متخصص وارد بازار کار جواهرسازی شوید و شروع به کار کنید.

مراحل ورود به بازار کار جواهر سازی

  • در ابتدا هر فردی که این حوزه را انتخاب می کند قطعا به آن علاقه داشته است که انتخاب کرده پس قدم اول پس از انتخاب این حوزه یادداشت کردن اهدافتان است. یعنی شما باید روی یک کاغذ 3 سال اینده ی خود را تصور کرده و هدف خود از آموزش جواهر سازی را یادداشت کنید چون این کار تاثیر زیادی در رسیدن شما به هدفتان دارد.
  • گام بعد قدرت تصور بالا و تقویت خلاقیت است. ما یک رشته جداگانه مخصوص طراحی طلا و جواهر داریم اما هر جواهر ساز باید قدرت طراحی و خلق یک اثر را نیز داشته باشد و تنها سازنده ی اثر نباشد چرا که این به پیشرفت شما در بازار کسب و کار بسیار کمک خواهد کرد.
  • گام سوم دقت و تمرکز بر روی آموزش ها و اجرا و تمرین آن ها است. شما تا زمانی که تمرین و تکرار نداشته باشید و اشتباه نکنید هیچگاه حرفه ای نخواهید شد. پس آموزش اساتید را باید جدی گرفت و پس از آموزش آنها تمرین بسیار موثر است. در آموزشگاه جواهر سازی فخر آریا مجرب ترین اساتید به شما کمک خواهند کرد تا بهترین روند آموزش و تمرین را داشته باشید.
  • پس از نوشتن اهداف و تقویت خلاقیت و آموزش و تمرین حالا دوره ی شما تمام شده است. مدتی وارد بازار کار می شوید و در هر مجموعه ای که تخواهید می توانید تجرب کسب کنید و بعد از آن حتی می توانید کست و کار خود را راه بیاندازید و در مسیر خود هر روز پیشرفت کنید.

اگر بخواهیم کسب و کار خود را راه بیاندازیم چه میزان سرمایه لازم است؟

برای شروع کار در حوزه ی طلا و جواهر به علت نوسان بازار و اهداف مختلف افراد و … نمی توان رقم مشخصی را اعلام کرد. اما می توان گفت هر فرد چگونه میزان سرمایه ی مورد نیاز خود را محاسبه کند.

ابتدا نرخ طلا و جواهراتی که با آن ها کار می کنید را محاسبه می کنید سپس ابزار کار خود را نیز محاسبه می کنید. در آخر میزان سفارش ای که تا چند ماه آینده را می توانید بپذیرید نیز محاسبه می کنید. تعداد سفارش ها را در نرخ طلا ضرب کرده و در آخر هم بودجه ی مورد نیاز برای ابزار خود را به آن اضافه می کنید.

برای اینکه در این راه به مشکل برنخورید و آثاری که ساختید را بتوانبد درست به فروش برسانید ابتدا نیاز بازار و سلیقه ی مخاطب هدف خود را بسنجید و سپس میزان سودی که روی هر اثر می خواهید داشته باشید نیز محاسبه کنید تا در انتها ضرر نکنید.

موفقیت در بازار کار جواهر سازی تنها برنامه ریزی دقیق و خلاقیت است.

تاثیر هویت بصری در حوزه ی کسب و کار جواهر سازی

در هر حوزه ای که شما بخواهید شروع به فعالیت کنید در ابتدا نیاز به یک نامی دارید تا در ذهن همه بشیند و خوشایند باشد چون نام برند هویت شماست و تغییر آن به هیچ عنوان درست نیست پس روی انتخاب اسم بسیار دقت نمایید.

مورد بعدی طراحی لوگو ی مربوط به حوزه ی فعالیتتان است. نام و لوگوی شما باید مرتبط با جواهر و طلا باشد و نام و نشانی از آن ها داشته باشد.

پس از اتمام مراحل آموزش و وارد شدن به بازار کار جواهر سازی شما باید اهداف خود را بزرگتر کرده و بخواهید هر روز در این مسیر پیشرفت نمایید. یکی از ارکان اصلی این راه آموزش خوب است که در آموزشگاه جواهر سازی فخرآریا این مرحله را به بهترین شکل می توانید پشت سر بگذارید.