22912130 - 32 | 22264933 | 09194101401 javaheri@fakhraria.com

تفاوت طلاسازی و جواهرسازی در چیست و چه کاربردی دارند؟

طلا و جواهر هر که به تنهایی تفاوت های زیادی دارند. پس طلا سازی و جواهر سازی نیز دو نوع شغل کاملا متفاوت هستند و با هم تفاوت دارند. تفاوت طلاسازی و جواهرسازی را اگر بخواهیم بررسی کنیم ابتدا باید به تفاوت خود طلا و جواهر برسیم که در این مقاله از تمام جنبه ها آن ها را بررسی خواهیم کرد.

هر آن چیز که ما رباره ی طلا و جواهر شنیده ایم مربوط به استفاده های زینتی و به عنوان زیورآلات بوده است. اما طلا و جواهر کاربرد های زیاد دیگری به غیر از استفاده های زینتی دارند. طلا و جواهر خیلی با هم تفاوت دارند چه از لحاظ جنس و چه از لحاظ کاربرد و نوعشان. هر یک چند نوع متفاوت دارند اما جواهر ها بسیار متنوع تر هستند . تفاوت طلاسازی و جواهرسازی نیز کم نیست زیرا متریال هر یک از این رشته ها کاملا متفاوت است و دوره های بسیار زیادی برای آشنایی با آنها وجود دارد.

طلا گران تر است یا جواهر؟

طلا و جواهر به علت درخشندگی و زیبایی و تنوع زیادشن بسیار مورد توجه انسان ها از همان زمان های قدیم قرار گرفتند. این زیورآلات چون کمیاب هستند و برخی از انها سخت استخراج می شوند بسیارگرانبها نیز هستند، و زیور آلاتی که با استفاده از طلا و جواهر ساخته شود، از ارزش مادی زیادی برخوردار است. اما در تفاوت طلاسازی و جواهرسازی هزینه ملاک نیست زیرا همه ی این مهارت ها با ارزش هستند و در هزینه ی دوره ها تفاوتی نیست. به علت هزینه های بالای این متریال انسان ها به ساخت موارد مشابه با کیفیت آنها دست زده اند.

یعنی طلا و جواهر سازی با متریل متفاوت از طلا و جواهر بلکه با نقره، رزین، استیل، برنج و … به جای طلا و از سنگ های اتمی و ازمایشگاهی و شیشه به جای جواهرات و الماس ها، انجام می شود. تفاوت طلاسازی و جواهرسازی تنها در نوع متریال می تواند تفاوت داشته باشد اما نوع متریال بر هزینه ی آموزش این دوره ها و هنر با ارزش تاثیری ندارد چون زمانی که شما طلا و یا جواهر سازی اموزش ببینید با هر متریالی می توانید دست به ساخت زیورآلات زیبا بزنید و تنها کافیست با ویژگی های فیزیکی و شیمیایی متریال ها آشنایی داشته باشید.

تفاوت طلا و جواهر چیست ؟

طلا و جواهر همان طور که از اسمشان پیداست دو متریال برای طلا و جواهرسازی هستند که کاملا با هم متفاوت اند و هر یک دسته بندی های مربوط به خود را دارند.

طلا فلزی است بسیار گرانبها که بسیار سخت استخراج می شود و درون سنگ ها باید آن را جدا نمود. بسیار درخشتده است، انعطاف پذیری بالایی دارد، شکننده نیست، هم به صورت تنها با آن زیور الات طراحی می کنند و میسازند هم به صورت ترکیب با سنگ ها و جواهرات. طلا از لحاظ دسته بندی به میزان عیار خود دسته بندی می شود . عیار های مختلفی دارد که 24 عیار بالا ترین عیار آن است و خالص تری نوع طلا ولی چون شکل پذیری بسیار بالایی دارد برای ساخت زیور آلات خیلی مناسب نز. ما برای طلاسازی از طلای 18 عیار به صورت عموم استفاده ی کنیم.

جواهرات سنگ های قیمتی و با ارزشی هستند که با استفاده از فلز های مختلف اما عموما طلا به هم متصل شده و زیور آلات زینتی را به وجود می آورند. جواهرات بسیار تنوع دارند و سنگ های قیمتی بسیار زیاد هستند از معروف ترین این سنگ ها یاقوت، زمرد، عقیق، الماس، مروارید و … هستند.

تفاوت طلاسازی و جواهرسازی چیست؟

تفاوت طلاسازی و جواهرسازی در تمرکز متریال های انها است . زمانی که شما طلاسازی آموزش ببینید تنها متریالی که ممکن است با آن کار کنید فلز های مختلف مناسب زیورآلات است. و دیگر نیازی به جای گذاری سنگ ها و آموزش انها نیست.

اما در جواهرسازی ما بیشتر تمرکزمان روی سنگ ها و نوع آنها است، اینکه با چه ترکیبی بهتر و زیبا تر می شوند، اینکه چگونه آنها را کنار هم جای گذاری کنیم وروی طلا بتوانیم آنها را بنشانیم.

تفاوت طلاسازی و جواهرسازی را می توانید در دوره های آموزشی فخرآریا با آن بیشتر اشنا شده و از انها استفاده کنید. جهت کسب اطلاعات بیشتر از دوره های آموزشی طلا و جواهرسازی فخرآریا کلیک کنید.