22912130 - 32 | 22264933 | 09194101401 javaheri@fakhraria.com

آموزشگاه طلا و جواهر سازی؛ همه چیز درباره ی فخرآریا

 

آموزشگاه طلا و جواهر سازی فخرآریا 50 سال پیش در تهران شروع به فعالیت کرد. مدیریت این آموزشگاه با آقای یدلله جواهر است که چند نسل او نیز در این حوزه یعنی حوزه ی طلاسازی و جواهرسازی در سراسر دنیا فعالیت دارند. آموزشگاه فخرآریا تاییدیه اتحاد کشوری را  دارد و تنها با توجه به استاندارد های سازمان فنی حرفه ای فعالیت می کند.

نسل جواهری

در زمان های قدیم اغلب هر فردی که به دنیا می آمد تا زمانی که بزرگ شود و بخواهد وارد بازار کار شود طبق عادت و روند زندگی نیاکان شغل اجدادی و پدر خود را ادامه می داد. یکی از شغل هایی که نسل به نسل به فرزند منتقل می شد شغل جواهر سازی و طلا سازی بوده است . و اما خانواده ی جواهری در این حرفه قدمتی بیش از 200 سال دارد.

در زمان فتحعلی شاه قاجار حاج حمد مهدوی مشهور به جاهری مغازه ای در بازار داشته که به ساخت طلا و جواهر مشغول بوده و دستسازه خود را در آنجا میفروخته. و این هنر زیبا نسل به نسل به بچه های این خانواده رسیده و یکی از نوادگا خانواده ی جواهری موسس آموزشگاه طلا و جواهر سازی فخآریا می شود.

موسس فخرآریا

یدالله جواهری با بیش از 50 سال سابقه در این زمینه سال 1387 با هدف انتقال تجربه و دانسته های خود در حوزه ی هنر ارزنده ی طلا سازی و جواهر سازی به تمام جوانان علاقه مند و هنرمند این سرزمین تصمیم به راه اندازی یک آموزشگاه طلا و جواهر سازی می گیرد.

در سال 1388 با دریافت مجوز از مجتمع فنی حرفه ای توانست به صورت رسمی آموزش خود را در حوزه ی طلا و جواهر آغاز کند و چون تجربه ی بالایی در این زمینه داشت در انتخاب اساتید مجموعه ی خود نیز بسیار سخت گیر و دقیق بود و توانست بهترین اساتید این زمینه را در یک آموزشگاه جمع آوری کند. حالا هم در همین زمان کوتاه با توجه به تجربه و تخصص این تیم حرفه ای آموزشگاه طلا و جواهر سازی فخر آریا به یکی از مهم ترین و معروف ترین آموزشگاه های طلا سازی شناخته می شود. و هنرجویان فخر آریا همه در راه خود مستقل و موفق شده اند و هر یک افتخاری برای این مجموعه بوده و هستند.

دوره های فخر آریا

در این آموزشگاه در حال حاضر دارای 5 دوره ی آموزشی می باشذ:

  1. ساخت طلا و جواهر : مدت این دوره 4 ماه است هر هفته 6 جلسه 4 ساعته است.

این دوره به صورت عملی است و به صورت گروهی آموزش داده می شود. هنرجویان در این دوره با هنر های طلاسازی، جواهرسازی، توخلی سازی، ملیله کاری، تعمییرات و مقدماتی مراجی به صورت کامل آشنا شده و پس از گذراندن این دوره می توانند وارد بازار کار شوند.

جهت آشنایی بیشتر با این دوره کلیک کنید.

2.فروشندگی طلا و جواهر: اینکه فرد هنرمند بتواند هنر خود را در راستای ارزش آن بفروشد کاری است که از هز کسی ساخته نیست و نیاز به مهارت و تخصص دارد. یک هنرند خوب صرفا یک فروشنده ی خوب نیز نمی تواند باشد به همین علت است که فروشندگی طلا و جواهر کار آسانی نیست و نیاز به آموزش دارد.

جهت آشنایی بیشتر با این دوره کلیک کنید.

3.مخراج کاری: هنری در باره ی اینکه چگونه سنگ ها و جواهرات را روی زیورآلات بنشانند تا محکم و استوار شود. هنری است که حتی بعد از آموزش نیاز به تمرین زیاد دارد تا فرد به تخصص و مهارت لازمه بتواند دست پیدا کنید.

جهت آشنایی بیشتر با این دوره کلیک کنید.

4. شناخت جواهرات:این دوره ها به سه صورت انجام میشود.

درجه بندی سنگ های الماس، شناخت رنگ های اصل و نیمه اصلی جواهرات، شناخت سنگ های آلی

جهت آشنایی بیشتر با این دوره کلیک کنید.

5. طراحی با کامپیوتر

طراحی با رایانه که یکی از پیشرفته ترین تخصص های امروزی در ساخت زیورآلات است کار ساخت را آسانتر از گذشته کرده و هنرجو پس از آموختن این فن براحتی میتواند مدل مورد نظرش را بلافاصله چند ساعت آماده برای تولید انبوه سازد .

جهت آشنایی بیشتر با این دوره کلیک کنید.

هنرجو گرامی

در حال حاضر به دلیل تکمیل بودن ظرفیت کلاس ها امکان ثبت نام اینترنتی وجود ندارد . به منظور پیگیری و کسب اطلاعات بیشتر در خصوص سایر دوره ها با شماره های 22257713 و یا 22264933 تماس حاصل فرمایید .